«Ақмола облысы білім басқармасының  Бұланды ауданы білім бөлімі Вознесенка ауылының жалпы орта білім беретін мектебі» коммуналдық мемлекеттік мекемесі
Коммунальное государственное учреждение «Общеобразовательная школа села Вознесенка отдела образования по  Буландынскому району управления образования Акмолинской области»

Балаларын адамгершілікке тәрбиелеудегі ата-ананың рөлі

21.10.2020

Қазіргі кезде нарықтық экономикаға өту адамдар арасындағы қатынастар жүйесін өзгертеді. Сондықтан жас ұрпақтың жанын жоғалтпау өте маңызды. Мұндай жағдайда бала тәрбиесіне қамқорлық жасау ата-аналардың, мұғалімдердің, қоғамның барлық мүшелерінің маңызды ісіне айналады.
В.А.Сухомлинский былай деп жазды: «Бала - отбасының айнасы; күн тамшы судан қалай көрінетін болса, ана мен әкенің де адамгершілік тазалығы балалардан көрінеді. Әке мен ана - бала үшін ең үлкен билік ».
 Жас ұрпақ тәрбиесінде балабақша маңызды рөл атқарады.Дегенмен, отбасы балаға алғашқы өмірлік тәжірибе береді, мінез бен адамгершілік сипаттың негіздері отбасында қаланады, ал жас ұрпақтың қызығушылықтары мен бейімділіктерінің бағыты көбінесе отбасына байланысты. Білім көзқарастардың, сенімділіктің және сөз бен істің іс-әрекеттерінің мызғымас бірлігі негізінде құрылуы керек. Адамгершілік тәрбиесі дегеніміз не?
 Бұл біртіндеп біліммен, дағдымен, тәжірибемен байыту.
 Бұл ақыл-ойдың дамуы.
 Жақсылық пен жамандыққа деген көзқарасты қалыптастыру.
 Идеология, гуманизм, азаматтық, жауапкершілік, еңбексүйгіштік, тектілік және өзін-өзі басқару қабілеті сияқты тұлғалық қасиеттерді қалыптастыру.
  Адамгершілік тәрбиесі - тұлғаның қоғамға, басқа адамдарға, еңбекке қатынасын анықтайтын оның адамгершілік қасиеттерінің жүйелі мақсатты қалыптасуы.
  Отбасы құрылымы маңызды. Отбасында бірнеше бала болса жақсы. Егер ол жалғыз болса да, оны оны барлық басқа отбасы мүшелері айналатын орталыққа айналдырудың қажеті жоқ.
  «Міне, сізде бір алма бар, және сіз өсіп келе жатқан баланың денесі оған сізден гөрі көбірек мұқтаж екенін жақсы білесіз, алайда, балаға жалғыз алма бермеңіз, оған артықшылықтар жасамаңыз, сіздің балаңыз денеден басқа, сонымен бірге психика бар, дамып келе жатқан мінез бар, мұндай жағдайда сіз баланың денсаулығына арналған дәрумендермен бірге оның жанына қорқынышты вирус, азғындық вирусын әкелесіз »
  Отбасы ортақ мүдделері, ортақ өмірі, ортақ қуаныштары, ортақ қиындықтары бар адамдарды біріктіреді. Анасы мен әкесі барлық жұмысты бөліссе, бала өзімшіл болып өспейді.
  Отбасының бірлігі баланы жалпы алғанда оған қол жетімді отбасылық істерге тарту арқылы күшейтіледі: үй жұмысына қатысу, кейбір экономикалық мәселелерді шешуге, отбасылық бос уақытты ұйымдастыруға. Балалар топтық жұмыс жақсы екенін, бірлесіп жұмыс жасаудың неғұрлым көңілді және жақсырақ екенін біледі. Ойлау:
1) Отбасындағы міндеттерді бөлу кезінде сіз қандай принциптерді басшылыққа аласыз?
2) Баланың жас ерекшеліктері қалай ескеріледі?
3) Сіздің балаңызға қандай тұрақты, уақытша тапсырмалар бар?
Дұрыс әрекет жасау үшін әдет керек. Біздің міндетіміз - жүріс-тұрыс мәселелеріне дұрыс, ақылға қонымды қатынасты қалыптастыру ғана емес, сонымен қатар біз дұрыс ойланып отырып, ойланғандықтан емес, үйреніп алғаннан кейін дұрыс әрекет жасайтын боламыз. Мақал айтады: әдет себу - мінезді ору, мінезді себу - тағдырды ору.
Баланың адамгершілік қажеттілігі туындауы үшін адамгершілік орта қажет. Мұндай орта отбасының мейірімді әлемі немесе басқа орта болуы керек.
Бала, тіпті сөйлей алмайтын, ересектердің сөйлеуі мен іс-әрекетін түсінбейтіндіктен, қазірдің өзінде түсінеді, отбасылық ортаның моральдық климатын «ұстайды» және оған өзінше әрекет етеді. Бір-біріне деген ізгі ниет, байсалды жылы сөз, қарым-қатынас кезінде байсалды тон - бұл баланың бойында адамгершілік қажеттіліктерін қалыптастырудың жақсы және міндетті негізі, және керісінше, айқай, дөрекі интонациялар - мұндай отбасылық атмосфера қарама-қарсы нәтижелерге әкеледі.
Балаға арналған үй - өмірге дайындық мектебі. Үйде тек балаларға ғана емес, барлық басқа отбасы мүшелеріне деген сүйіспеншілік, әділеттілік, төзімділік билеуі керек. Баланың сезімін тәрбиелеу эмпатияны тәрбиелеуді қамтиды. Мұны дамыту үшін сөзбен емес, мысалмен ата-аналардың қолдауы қажет. Бала көршімізге деген сүйіспеншілігімізді қалай жүзеге асыратынымызды көруі керек.
 Бізде бір мәселе қаншалықты жиі кездеседі: біз балаларды қалай ұстау керектігі туралы ескертулер оқып, пайдалы кеңестер береміз, қателіктерден сақтандырамыз және соңында қарама-қарсы нәтижелерге қол жеткіземіз. Мүмкін біздің іс-әрекетіміз біз айтқанға сәйкес келе бермейді ме? Балалар куәгер, олар өмірмен өмір сүруге үйренеді.
 Отбасы - баланың өмірге апаратын алғашқы сатысы.
Ата-аналар баланың алғашқы әлеуметтік ортасын құрайды. Ата-аналар - бұл баланың күнделікті басшылыққа алатын үлгілері. Ата-ананың жеке басы әр адамның өмірінде маңызды рөл атқарады.
Баланы тәрбиелеудің мақсаты мен мотиві - бұл баланың бақытты, толыққанды, шығармашылық, пайдалы өмірі, демек, осы баланың моральдық жағынан бай өмірі. Отбасылық тәрбие осындай өмірді құруға бағытталуы керек.
Адамгершілік тәрбиесінің өзі баланың адамгершілік қажеттіліктері мен сенімдерін, адамгершілік сезімдері мен эмоцияларын, жақсылық пен жамандық туралы адамгершілік білімін қалыптастыру арқылы жүзеге асырылады.

Просмотров: 362


Добавить комментарий



Включить данные в подпись

СоцСети

     

Ұйымдар тізімі
Текст